dilluns, 25 d’abril del 2016

Els Estudis d'Evangeli d'en Jaume Fontbona: Us deixo la pau, us dono la meva pau



 http://servicioskoinonia.org/cerezo/dibujosC/31pascuaC6.jpg
D. 6è de Pasqua C

1. Llegim el text (Jn 14,23-29)
22Judes, no l’Iscariot, li pregunta: Senyor, què ho fa que et vulguis manifestar a nosaltres però no al món?
23Jesús li respon: Qui m’estima, guardarà la meva paraula; el meu Pare l’estimarà i vindrem a fer estada en ell. 24El qui no m’estima, no guarda les meves paraules. I la paraula que escolteu no és meva, sinó del Pare que m’ha enviat. 25Us he dit tot això mentre he estat amb vosaltres, 26però el Defensor, l’Esperit Sant que el Pare enviarà en nom meu, us farà recordar tot el que jo us he dit, i us ho farà entendre. 27Us deixo la pau, us dono la meva pau. Jo no us la dono pas com el món la dóna. Que els vostres cors s’asserenin i no temin. 28Heu sentit que us deia: «Me’n vaig, però torno a vosaltres.» Si m’estiméssiu, us alegraríeu de saber que me’n vaig al Pare, perquè el Pare és més gran que jo. 29Us ho he dit ara, per endavant, perquè, quan això passi, cregueu.

2. Mirem el text i contemplem Jesús
Pot xocar que Jesús se’n vagi per sempre del nostre costat i alhora torni per ser-hi sempre. Costa copsar aquesta nova presència de Jesús enmig nostre. La fe és com unes ulleres especials que possibiliten veure aquesta presència de Jesús, que ens ofereix el do de la pau, és a dir, la felicitat.
La resposta a la pregunta de Judes Tadeu (Jn 14,22) conclou el primer discurs de comiat de Jesús, que s’acomiada dels seus amics donant-los la pau i prometent-los la força de l’Esperit Sant. L’Esperit Sant els defensarà davant les forces del mal i, a més, farà recordar i entendre tot el que Jesús ha dit i fet.
Ara l’accés a Déu queda definitivament obert a través de Jesús i amb la llum de l’Esperit Sant, el qual recorda i fa entendre el camí i la porta que és Jesús.
Jesús se’n va i es queda amb nosaltres en l’amor.
Jesús ens deixa la pau i ens la dóna. Una pau que no és fruit de la violència, sinó de l’amor. Jesús venç el mal des de l’amor i vol que nosaltres també el vencem fent el mateix.
Jesús espera ser estimat perquè el seu amor ens acompanyi sempre en la nostra vida i acció. Jesús és amb nosaltres quan estimem els altres. No és fàcil recordar i entendre l’amor de Jesús, un amor incondicional i gratuït, un amor que deixa ser l’altre, que no el vol absorbir ni dominar. Per això se’ns promet l’Esperit Sant, perquè ens ajudi a recordar-lo i entendre’l.

3. Pensem-hi
Em deixo guiar pel do de l’Esperit (és a dir, per l’amor i la fe) quan llegeixo i medito paraules i fets de Jesús?
El do de la pau rebut em predisposa a establir lligams de convivència i d’entesa al si de les meves relacions amb els altres?
Experimento la joia de saber que Jesús m’acompanya des del Pare?